Роздуми до Слова Божого на свято Воздвиження Всечесного Хреста
о. Роман Лаба OSPPE
Тож так, як Мойсей змія підняв у пустині, - так треба Синові
Чоловічому бути піднесеним, щоб кожен, хто вірує у нього, жив життям
вічним.
Йоан Євангелист по новому відчитує текст з Книги Чисел про мідяного
змія, якого Бог наказав Мойсеєві підняти в пустині на палиці, вказуючи
на звершення цього слова в Ісусі Христі. Пригадаймо цю подію. В Книзі
Чисел читаємо про певну подію, яка сталася з Ізраїлем на шляху до Землі
Обіцяної:
І рушили вони від Гор-гори шляхом до Червоного моря, щоб
оминути Едом-землю. Та люди в дорозі підупали на дусі, і почали вони
нарікати на Бога й на Мойсея: «Для чого вивели ви нас із Єгипту, - щоб
повмирати в цій пустелі? Хліба нема, води нема, а той легенький хліб
набрид нам!» 6 Тоді Господь наслав на людей вогненних гадюк, і почали
вони кусати їх. І вимерло в Ізраїля сила народу. 7 Прийшли люди до
Мойсея та й кажуть: «Згрішили ми, бо говорили проти Господа й проти
тебе; помолися ж до Господа, щоб віддалив від нас гадюк.” І Мойсей
помолився за народ. 8 Господь же мовив до Мойсея: «Зроби собі вогненну
гадюку й повісь її на стовпі, а як укусить когось гадюка, то він погляне
на неї й зостанеться живий.» 9 І зробив Мойсей мідяного змія й повісив
його на стовпі; і коли когонебудь кусала гадюка, то він звертав очі на
мідяного змія й лишався живий (Числа 21, 4 – 9).
Що спільного має ця подія з райською сценою і що ця подія розп’яттям Сина Чоловічого?
Коли змій кусає людину, то внаслідок цієї отрути вона вмирає. Маємо
чотири речі: змія (лукавий), отрута (гріх), укус (спокуса, на яку
людина піддається) і наслідок цього укусу (смерть). Христос піднесений
на хресті і возвеличений у воскресінні став наче «змій, у котрому
збирається і знищується вся отрута» (Йн 3, 14). Ісус Христос у собі
знищив і змія, і отруту, і наслідки укусів – смерть (ізоляція від Бога)