Римо-кат.: Св. Йоана Божого
Греко-кат.: Перше і друге знайдення чесної голови св. славного прор., Предтечі і Хрестителя Господнього Йоана
Римо-католицький календар
Четвер ІІ тижня Великого Посту
Перше читання
Єр 17, 5-10
Читання з Книги пророка Єремії
Так говорить Господь: "Проклятий той, хто уповає на людину і покладає на
тіло свою силу, чиє серце відступає від Господа. Він, мов та билина у
степу без листя, не спроможна бачити добра, коли воно надходить, і живе
на сухих місцях у пустині, на землі солоній та безлюдній. Щасливий
чоловік, який на Господа уповає і чия надія в Господі. Він, немов
дерево, посаджене над водою, що до потоку простягає своє коріння; як
прийде спека, воно не боїться, і листя його зеленіє; під час посухи йому
байдуже, воно не перестає родити. Лукаве над усе у світі серце людське –
і ледаче! Хто його збагнути може? Я, Господь, вивідую серце, випробовую
нутро, щоб відплатити кожному за його діяннями, за плодами його
вчинків”.
Слово Боже
Псалом респонсорійний
Пс 1, 1-2. 3. 4 і 6 (П.: Пс 40(39), 5а)
Благословенний, хто довіривсь Богу
Блажен чоловік, що за порадою безбожників не ходить †
і на путь грішників не ступає, *
і на засіданні блюзнірів не сідає,
але в Господа законі змилування має *
і над Його законом день і ніч розважає.
Він – мов те дерево, посаджене понад потоками водними, *
що плід свій дає у свою пору
й що лист його не в’яне, *
і все, що чинить він, йому вдається.
Не так безбожники. *
Вони – немов полова, що вітер розвіває.
Бо про путь праведників Господь дбає, *
а путь безбожників пропаде.
Спів перед Євангелієм
Пор. Лк 8, 15
Слава Тобі, Царю віків
Блаженні, котрі у серці щирому і доброму
затримують слово Боже
і дають плід у терпінні.
Слава Тобі, Царю віків
Євангеліє
Лк 16, 19-31
Читання святого Євангелія від Луки
Того часу Ісус промовив до фарисеїв, кажучи: "Один чоловік був багатий,
одягався в багряницю та вісон і розкішно бенкетував щодня. А другий –
бідний, на ім’я Лазар, лежав перед його ворітьми у струпах і бажав
насититися тим, що падало зі столу багатого; приходили пси й лизали його
рани. Сталося, що бідний помер, і віднесли його ангели на лоно Авраама;
помер же й багатий, і його поховали. І, терплячи муки аду, він звів
свої очі й побачив здалека Авраама та Лазаря на його лоні, й закричав,
гукаючи: "Батьку Аврааме, змилосердься наді мною і пошли Лазаря, щоби
змочив кінчик свого пальця у воді й охолодив мій язик, бо мучуся в цьому
полум’ї”. Та Авраам промовив: "Сину, згадай, як ти одержував своє добро
за свого життя, а Лазар – одне лихо. А тепер він тут втішається, ти ж –
мучишся. І крім усього цього, між нами й вами лежить велика безодня,
щоб ті, які бажають перейти звідси до вас, не змогли, і щоби звідти до
нас не пере ходили”. Той же відказав: "Благаю тебе, батьку, пошли його
до дому мого батька, бо маю п’ятьох братів, нехай засвідчить їм, щоб і
вони не прийшли на це місце страждання”. Та Авраам відповів: "Вони мають
Мойсея та пророків: хай їх слухають”. А той продовжував: "Ні, батьку
Аврааме, коли ж хто з мертвих прийде до них, то покаються” Він же сказав
йому: "Якщо Мойсея і пророків не слухають, навіть якби хто з мертвих
воскрес, не повірять”.
Слово Господнє
Греко-католицький календар:
Перше і друге знайдення чесної голови св. славного прор., Предтечі і Хрестителя Господнього Йоана
Алітургійний день
Іс. 7. 1-14
1. За часів царя юдейського Ахаза, сина Йотама, сина Уззії, виступив
Рецін, цар сирійський, і Пеках, син Ремалії, цар ізраїльський, проти
Єрусалиму, щоб його звоювати; та не здолали його здобути. 2. Якже
сповіщено домові Давида: Арам, мовляв, розтаборився в Ефраїмі, - серце
царя й народу затремтіло, як тремтить дерево в лісі від вітру. 3.
Господь же сказав до Ісаї: «Вийди назустріч Ахазові, ти й син твій
Шеар-Ашув, на край водогону з верхнього ставу, на шлях, що йде через
поле шаповала, 4. та й скажи йому: Вважай, мовляв, і будь спокійний! Не
бійся, і серце твоє нехай не тривожиться перед отими двома
недогарками-головешками, що куряться, дарма що палає гнівом Рецін і
сирійці та син Ремалії. 5. Через те, що Сирія задумала на тебе лихо,
кажучи: 6. - Двигнімось проти Юди, налякаймо його, звоюймо його й
настановім над ним сина Тавела царем, - 7. так говорить Господь Бог:
Нічого з того не буде, так воно не станеться. 8. Бо голова Сирії -
Дамаск, а голова Дамаску - Рецін. Ще шістдесят п'ять років, і Ефраїм,
зруйнований, перестане бути народом. 9. Голова Ефраїма - Самарія, і
голова Самарії - син Ремалії. А як не вірите, не встоїтеся.» 10. І
заговорив Господь знову до Ахаза, кажучи: 11. «Проси собі знаку в
Господа, Бога твого, або глибоко з-під землі, або вгорі високо!» 12.
Ахаз же відказав: «Не проситиму і не буду спокушати Господа.» 13. Тоді
він сказав: «Слухайте ж, доме Давида: мало з вас докучати людям, що
докучаєте ще й Богові моєму? 14. Оце ж сам Господь дасть вам знак: Ось
дівиця зачала, і породить сина і дасть йому ім'я Еммануїл.
Бт. 5. 32 - 6. 8
32. Як Ноєві було 500 років, він породив Сима, Хама та Яфета.
1. І сталось, як почали люди множитися на землі та народилися в них
дочки, 2. побачили сини Божі людських дочок, що були гарні, та й стали
брати їх собі за жінок, хто котру вподобав. 3. І сказав Господь: "Не
перебуватиме дух мій у чоловікові назавжди, бо він також є тіло, й тому
віку його буде 120 років." 4. Були ж того часу велетні на землі - були
вони й потім, коли сини Божі жили з дочками людськими, й ці їм родили.
То були славетні велети давнини. 5. Побачив Господь, що людська злоба на
землі велика та що всі думки й помисли сердець увесь час тільки злі, 6.
і жалував, що створив людину на землі, тож на серці йому стало важко;
7. і сказав: "Знищу з лиця землі людину, яку я сотворив: людину,
скотину, плазунів і птиць піднебесних, бо каюсь, що створив їх." 8. Та
Ной здобув ласку в очах Господніх.
Прип. 6, 20 - 7, 1.
20. Пильнуй, мій сину, заповіді батька твого, не відкидай навчання
матері твоєї. 21. Прив'яжи собі до серця їх, назавжди, повісь собі на
шию. 22. Бо заповідь - то світильник, а навчання - світло; повчальні
докори - дорога життя. 23. Коли ходитимеш, вона буде тебе водити, як
ляжеш, буде чатувати над тобою, а як пробудишся, буде з тобою
розмовляти, 24. щоб зберегти тебе від злої жінки, та від облесливости
язика чужої. 25. Не пожадай у твоїм серці її вроди, і не давай себе
звести її морганням, 26. бо задля повії можна зубожіти до куска хліба,
тим часом, як замужня на дороге життя полює. 27. Чи ж можна в пазуху
вогню набрати так, щоб одежа не згоріла? 28. Або чи можна по жару
ходити так, щоб не опеклися ноги? 29. Отак воно з тим, хто до дружини
ближнього вчащає: хто б її не торкнувся, не буде той безвинним. 30. До
злодія не ставляться з презирством, якщо вкрав, щоб попоїсти, коли був
голодний. 31. Та як упіймають, усемеро заплатить; усе, що має в хаті,
мусить він віддати. 32. Хто перелюбствує, тому ума бракує; сам себе
губить, хто це чинить. 33. Він стусанів і ганьби набереться, сором його
не зітреться ніколи. 34. Бо ревнощі запалять лютість у серці мужа, і
він не пощадить у день помсти. 35. Ніякого він викупу не прийме, нічим
не вдовольниться, хоча б і як ти помножив дари. 1. Мій сину! Зберігай
мої слова, заповіді мої сховай у себе.
http://www.credo-ua.org