Римо-кат.: Св. Йоани Франциски де Шанталь
(спомин)
Греко-кат.: апп. Сили і Силуана, і тих, що з ними
Римо-католицький календар
Св. Йоани Франциски де Шанталь
(спомин)
Перше читання
ІН 24, 1-13
Читання з Книги Ісуса Навина
Ісус зібрав усі коліна Ізраїля в Сихемі й покликав старших Ізраїля,
голів його, суддів його й начальників його, і стали вони перед Богом.
Ісус сказав до всього народу:
«Так сказав Господь, Бог Ізраїля: «Ваші батьки, Терах, батько Авраама й
Нахора, давно колись жили по тім боці ріки й служили богам іншим. Але я
взяв батька вашого Авраама з країни, що по той бік ріки, водив його по
всій землі Ханаанській, розмножив його потомків і дав йому Ісаака.
Ісаакові ж Я дарував Якова та Ісава, і дав Ісавові на власність
Сеїр-гору. Яків же й сини його пішли в Єгипет.
Тоді послав Я Мойсея та Арона й покарав Єгипет чудесами, що творив
посеред нього. Потім Я вивів вас. Я вивів, отже, батьків ваших з Єгипту.
І як ви прийшли до моря, кинулись Єгиптяни з колісницями й вершниками
навздогін за вашими батьками до Червоного моря. І ті закликали голосно
до Господа, і Він поставив між вами і єгиптянами густу мряку, і навів на
них море, й воно їх затопило. Ви бачили на власні очі, що Я вчинив у
Єгипті. Потім ви довгий час жили в пустині.
А згодом увів Я вас у землю аморіїв, що сиділи по тім боці Йордану, й
воювали вони з вами, та Я віддав їх вам у руки, й ви заволоділи їхньою
землею, і Я вигубив їх перед вами. Потім устав Балак, син Ціпора, цар
моавський, і запопався воювати з Ізраїлем; послав він також по Валаама,
сина Беора, щоб вас проклясти. Та Я не хотів слухати Валаама, тому він
ще й поблагословив вас, і таким робом Я визволив вас з його рук.
Коли ж ви перейшли через Йордан і дійшли до Єрихону, то єрихонці
заходилися воювати з вами, а також і аморії, перізії, ханааняни,
хеттити, гіргашії, хіввії та євусії, але Я віддав їх вам у руки. Я
послав поперед вас шершнів, і вони прогнали з-перед вас їх, отих двох
царів аморійських, не меч твій і не лук твій. Дав Я вам землю, над якою
ви не трудились, і міста, яких ви не будували, а одначе ви в них осілись
і їсте плоди виноградників та оливних гаїв, яких ви не садили»».
Слово Боже
Псалом респонсорійний
Пс 136(135), 1-3. 15-18. 21-24
Бога прославте - милість Його вічна
Хваліте Господа, бо добрий, *
бо милість Його вічна.
Хваліте Бога над богами, *
Хваліте Володаря над володарями,
Він кинув фараона та його військо в Червоне море, *
Він вів народ свій через пустиню.
Розбив царів великих, *
Знищив царів могутніх.
І дав їхню землю у спадщину, *
у спадщину Ізраїлеві, слузі своєму.
.Він згадав нас у нашім приниженні, *
і визволив від наших гнобителів.
Спів перед Євангелієм
1 Сл 2, 13
Алілуя, алілуя, алілуя
Згадайте слово Боже не як слово людське,
а як воно є справді: як Боже слово.
Алілуя, алілуя, алілуя
Євангеліє
Мт 19, 3-12
+ Слова Євангелія від святого Матея
Фарисеї підійшли до Ісуса і, спокушаючи Його, запитали: «Чи можна
чоловікові відпустити свою жінку з якої-будь причини?»
Він відповів їм: «Хіба ви не читали, що Творець від початку створив їх
чоловіком і жінкою, і мовив: „Тому покине чоловік батька й матір і
пристане до своєї жінки, і будуть вони двоє одним тілом”, так що вони
будуть більше двоє, лиш одне тіло. Що, отже, Бог получив, людина хай
не розлучає».
Кажуть вони до Нього: «Чому ж тоді Мойсей звелів дати розвідний лист і
відпустити її?»
А Він сказав їм: «Задля жорстокости сердець ваших Мойсей дозволив вам
відпускати жінок ваших; спочатку ж не було так. А Я кажу вам: Хто
відпускає свою жінку - за винятком розпусти - і ожениться з іншою, той
чинить перелюб; і хто ожениться з розвідкою, чинить перелюб».
Кажуть до Нього учні: «Коли така справа чоловіка з жінкою, то ліпше не
женитись».
Він же відповів їм: «Не всі це слово розуміють, а ті лише, кому дано.
Бувають-бо скопці, що з матернього лона такими народились; бувають і
скопці, що їх люди оскопили; бувають і скопці, що самі себе оскопили
задля небесного царства.
Хто може збагнути, нехай збагне».
Слово Господнє
Греко-католицький календар:
апп. Сили і Силуана, і тих, що з ними
Ряд.: Ап. – 1 Кор. 157 зач.; 14, 26-40.
26. Що ж, брати? Коли ви сходитеся, а той має пісню, той навчання, той
об'явлення, той мову, той пояснення - все хай буде для збудування! 27.
Коли хтось говорить мовами, нехай буде їх двоє, а щонайбільше троє, і
нехай один пояснює, і то по черзі. 28. Коли ж немає кому пояснити, нехай
мовчить у церкві; нехай собі й Богові говорить. 29. Щождо пророків, то
нехай двох або трьох говорить, інші ж хай розсуджують. 30. А як комусь з
присутніх дано об'явлення, хай він перший мовчить. 31. Бо всі ви можете
один за одним пророкувати, щоб усі навчились і всі були підбадьорені.
32. Духи пророків коряться пророкам, 33. бо Бог є Бог не безладу, а
миру. Жінки ж, як у всіх церквах святих, 34. нехай мовчать, їм бо не
дозволено говорити; нехай будуть у покорі, як і закон говорить. 35. Коли
хочуть чогось навчитися, хай спитають удома своїх чоловіків: бо
непристойно в церкві жінці говорити. 36. Хіба то від вас вийшло слово
Боже? Хіба до вас одних тільки прибуло? 37. Якже комусь здається, що він
пророк або має якийсь духовний дар, хай розуміє, що те, що пишу, -це
заповідь Господня. 38. А коли хтось її не знає, то й він не знаним буде.
39. Тому, брати мої, прагніть пророкування, і говорити мовами не
бороніте, 40. але все нехай діється пристойно й докладно.
Єв. – Мт. 83 зач.; 21, 12-14; 17-20.
12. Ісус увійшов у храм і вигнав усіх, що продавали й купували в храмі;
перевернув столи міняйлів, а й ослони тих, що продавали голубів, 13. і
сказав їм: "Написано: Дім мій домом молитви буде зватись, – ви ж чините з
нього печеру розбійників.” 14. І підійшли до нього в храмі сліпі та
кульгаві, і він зцілив їх. 17. І покинувши їх, вийшов з міста у Витанію і
там заночував. 18. Уранці, повертаючись до міста, він зголоднів. 19.
Побачивши одну смоковницю край дороги, він підійшов до неї, та не
знайшов на ній нічого, крім самого листя, тож сказав до неї: "Нехай
повік не буде з тебе плоду!” І негайно же смоковниця всохла. 20.
Побачивши це, учні здивувались і говорили: "Як це смоковниця в одну мить
засохла?”
http:///www.credo-ua.org